Începând cu data de 8 februarie 2024, accesul în Aeroportul Internațional Sibiu va migra din locația curentă în sensul giratoriu de pe șoseaua Alba Iulia, la intersecția cu strada Europa Unită ***

Informații utile pentru călătorie

Călătoria cu minori

Aeroportul Internațional Sibiu pune la dispoziția pasagerilor care călătoresc cu infanţi, în zona de plecări a terminalului, un spaţiu amenajat pentru îngrijire şi asistenţă în condiţii optime de igienă. Acest serviciu este gratuit.

Grupurile sanitare din aeroport sunt dotate cu echipamente utile pasagerilor care călătoresc cu infanți.


Asistenţă pentru persoane cu dizabilităţi

Aeroportul Internaţional Sibiu oferă asistenţă şi atenţie deosebită pasagerilor cu mobilitate redusă şi/sau nevoi speciale, de la sosirea în aeroport și până la îmbarcarea în aeronavă, prin intermediul personalului specializat, la solicitarea companiei aeriene.

Categoria pasagerilor cu mobilitate redusă include orice persoană a cărei mobilitate este afectată din cauza unei incapacități (senzoriale sau locomotorii), a unei deficiențe fizice, a vârstei, a unei boli sau a altei cauze.

Dacă întâmpinați dificultăți de mobilitate și aveţi nevoie de asistență la aeroport, trebuie să informați compania aeriană sau operatorul de turism de nevoia dumneavoastră specială cu cel puțin 48 de ore înainte de călătorie. Este recomandabil să se notifice în prealabil companiei aeriene necesitatea de a primi asistență atât la plecare, cât şi la sosirea la destinaţie/aeroport.

Pentru informații pentru persoanele cu dizabilități și cu mobilitate redusă ne puteți contacta la adresa de e-mail [email protected].  

Punct de sosire/plecare pentru persoane cu dizabilități și cu mobilitate redusă
Persoanele cu dizabilități și cu mobilitate redusă care doresc să călătorească pe calea aerului pot anunța sosirea la Aeroportul Internațional Sibiu și pot solicita asistență la punctul de sosire/plecare – Biroul de Informații din incinta terminalului de pasageri.

Parcare
Parcarea aeroportului dispune de locuri special destinate persoanelor cu mobilitate redusă.

Conform art. 11 din cadrul Regulamentului de organizare și funcționare a parcării cu plată a  Aeroportul Internațional Sibiu, locurile de parcare rezervate persoanelor cu handicap vor putea fi utilizate doar de către autovehiculele ce au afișat cardul-legitimație de parcare pentru persoanele cu handicap eliberat de autoritățile competente, ce conține semnul internațional reprezentativ. Persoanele cu handicap deținătoare ale cardului-legitimație au dreptul de a parca gratuit pe locurile special amenajate. În acest sens, se va prezenta la Compartimentul Relații Publice (Biroul de Informații) al Aeroportului Internațional Sibiu R.A. cardul-legitimație de parcare pentru persoanele cu handicap, în vederea anulării tichetului de acces și implicit a tarifului de parcare.

În terminal
Toate facilitățile publice sunt la parter și sunt accesibile persoanelor cu dizabiliăți.

Mai multe informații privind drepturile persoanelor cu handicap și ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului în Regulamentul (CE) Nr. 1107/2006


Călătoria cu animale de companie

În momentul în care faceți rezervarea biletului pentru călătoria cu avionul, precizați companiei aeriene că intenționați să călătoriți cu animalul dumneavoastră de companie.

Compania aeriană vă va informa cu privire la condițiile și formalitățile pe care trebuie să le aveți în vedere în această situație (documente necesare, tarife etc.).


Drepturile pasagerilor transportului aerian

Când călătoriți cu avionul în Uniunea Europeană, vi se garantează anumite drepturi, aplicabile chiar dinainte de începerea călătoriei:

  • Când vă cumpărați biletul, beneficiați de egalitate de tratament în ceea ce privește tarifele și nu trebuie să fiți discriminat pe motive de naționalitate sau de reședință. Acest lucru este valabil și în cazul în care cumpărați bilete on-line.

  • Prețul final afișat trebuie să includă toate taxele și comisioanele percepute încă de la începutul procesului de rezervare. În acest fel, puteți să faceți comparații cu celelalte companii aeriene pentru a decide în cunoștință de cauză.

Eventualele costuri suplimentare (cum ar fi asigurarea de călătorie) trebuie indicate clar și etichetate ca fiind opționale. Dacă aveți informații privind un caz de tarifare neclară, adresați-vă autorităților naționale din țara de reședință. 

Pentru mai multe informații și detalii privind drepturile pasagerilor transportului aerian, puteți accesa următorul link: 
http://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm


Reclamațiile pasagerilor cu privire la transport aerian

Reclamațiile pasagerilor cu privire la transport aerian (refuzul la îmbarcare, anularea sau întârzierea prelungită a zborurilor) sunt de competența ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

Mai multe detalii privind soluționarea reclamațiilor pasagerilor curselor aeriene sunt disponibile pe website-ul Autorității Aeronautice Civile Române.

Formularul pentru reclamații pentru transportul aerian se regasesc pe site-ul oficial al ANPC aici.