Repere istorice

2016

În data de 19 august, compania Wizz Air își bazează prima aeronavă Airbus A320 la Sibiu și deschide cea de-a șaptea bază de operare în România. Wizz Air adaugă astfel patru noi destinații, respectiv Madrid, Memmingen, Milano și Nürnberg, rutelor Londra și Dortmund, deja operate de pe Aeroportul Internațional Sibiu. Noua bază de operare reprezintă o investiție notabilă, de aproximativ 100 milioane €, inclusiv echipaj pentru noua aeronavă, format din 36 persoane. Noua bază de operare contribuie indirect la dezvoltarea economiei locale, prin oferta de joburi asociate domeniului de transporturi și turismului. În România, operațiunile companiei Wizz Air din acest an asigură peste 3.300 de locuri de muncă în domenii conexe.

2014

Aeroportul Internațional Sibiu își securizează prezența operatorului low-cost Wizz Air prin cele două rute confirmate a fi operate din acest an: Londra Luton și Dortmund.

Ruta Londra Luton este lansată inițial cu două frecvențe de zbor pe săptămână, iar la doar două luni după anunțul oficial de lansare a rutei, este introdusă cea de-a treia frecvență în programul de zbor al companiei.

2013

Sunt demarate procedurile pentru selectarea operatorilor care vor îndeplini serviciul de interes economic general.

Aeroportul Internațional Sibiu celebrează cea de-a 70-a aniversare.

2012

Aeroportul Internațional Sibiu lansează primul număr al revistei proprii, pe care o puteți accesa aici.

2010

Este modernizată parcarea de 300 de locuri a aeroportului.

În luna septembrie, Aeroportul Sibiu primește statutul de aeroport internațional, fiind al treilea aeroport din România care s-a bucurat de acest statut, în urma îndeplinirii condițiilor prevăzute de noua legislație internațională în domeniu.

Este implementat Sistemul integrat de management al calității, mediului sănătății și securității în muncă, certificate ISO 9001, 14001 și 18001.

2009

Activitatea aeroportului crește cu 34% față de anul 2008 și cu 97,5% față de anul 2007.

2008

Sunt finalizate în mare parte lucrările de dezvoltare și modernizare (tur virtual).

2007

Încep lucrările de dezvoltare și modernizare a aeroportului.

2004

Începe să se contureze tot mai clar necesitatea modernizării, dat fiind că pista de decolare-aterizare betonată, de 2000 m lungime și 45 m lățime, precum și platforma de 300 m lungime și 70 m lățime, cu 5 locuri de parcare, permit numai operarea cu avioane de capacitate mică.

1997

Începând cu luna august, Aeroportul Sibiu este reorganizat ca Regie Autonomă cu specific deosebit, sub autoritatea Consiliului Județean Sibiu.

1992

Aeroportul este deschis traficului internațional de pasageri, primele destinații fiind Stuttgart și München.

1975

Devin operaționale clădirea Radar, împreuna cu instalațiile aferente.

1970

Se construiește pista betonată care are 2000 m lungime și 30 m lățime, cu acostamente de 7,5 m și capacitate portantă de 17 tone. De asemenea, se dă în exploatare balizajul pistei și dispozitivul luminos de apropiere, făcând posibilă exploatarea aeroportului și pe timp de noapte.

1959

Se dă în exploatare clădirea aerogării, compusă din parter, etaj, turn de control, sală de așteptare (cu o capacitate de operare de 50 pasageri pe flux de îmbarcare-debarcare) și o magazie de mărfuri.

1944

Se introduc cursele civile interne către București, Brașov, Deva, Oradea și Târgu-Mureș.

1943

Inaugurarea Aeroportului Sibiu pe locația actuală.

Activitatea de zbor se desfășura pe o suprafață de 174 ha, pe un teren înierbat situat la vest de hotarul comunei Turnișor.

Primele aeronave, de tip Lockheed, aparținând companiei Lares, efectuau zboruri pe rutele București – Sibiu – Arad și București – Sibiu – Oradea.